Superfood polskiego pochodzenia, zapomniane konopie powracają do łask. Korzystają z nich nie tylko weganie i wegetarianie. Bo konopne nasiona to prawdziwa bomba witaminowa i źródło aminokwasów. Czy warto jeść konopie? My nie mamy wątpliwości, że tak! Przekonajcie się….

 

Dlaczego warto jeść konopie?

Konopie włókniste to rośliny, które wyróżniają się najwyższą zawartością łatwo przyswajalnego i lekkostrawnego białka. Wiesz, że zaledwie dwie łyżki białka konopnego dostarczają aż 11 g białka? W dodatku białko konopne jest bogate w aminokwasy- ma ich pełną gamę, aż 21. 

Nasiona konopne są też bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega 3, 6 i 9. W dodatku w konopnym siemieniu występują one w wysoce przyswajalnych dla naszego organizmu proporcjach. Nasiona, jak i olej z nich tłoczony, to także bomba witaminowa. Jeśli szukasz naturalnego źródła witamin A, D, E a nawet K, sięgnij po konopne produkty spożywcze!

Warto jeść konopie, bo to także bogactwo minerałów, fosfolipidów, fisteroli i przeciwutleniaczy. Aby korzystać ze zdrowotnych i dietetycznych właściwości konopi, możesz włączyć do swojej diety olej tłoczony z nasion konopi, siemię konopne, kołacz lub białko. Wszystkie te produkty znajdziesz m.in. w naszym dziale Żywność konopna. Tam możesz też bliżej poznać produkty.  

 

Nasiona konopi- właściwości

Warto włączyć nasiona konopne do codziennej diety jeśli doskwiera Ci stres, przemęczenie, cierpisz na bezsenność lub masz ciągłą chęć podjadania. To dobra wiadomość dla osób na diecie redukcyjnej! Nasiona zawierają aż 28g błonnika w 100g produktu, odpowiada on za uczucie sytości, pomaga powstrzymać potrzebę podjadania pomiędzy posiłkami, poprawia także pracę jelit. Dzięki konopiom poprawisz swoją odporność i cerę. Naturalne produkty z konopi są na wyciągnięcie ręki, nasiona możesz kupić w sklepach ze zdrową żywnością, lub zamówić online. 

Nasiona konopi oraz produkty na ich bazie są chętnie wybierane przez wegetarian i wegan- to znakomite źródło białka bilansuje dietę. Sięgają po nie też sportowcy, seniorzy, diabetycy i dbający o linię.

 

 

Jak jeść nasiona konopi?

Aby uzupełnić dietę o cenne składniki odżywcze, włącz nasiona konopne do codziennych posiłków. Przygotowaliśmy kilka propozycji. Nasiona możesz wsypać do porannej owsianki, dodać do jogurtów z owocami- w ten sposób przygotujesz pyszny deser, który sprawdzi się jako pełnowartościowe drugie śniadanie w pracy. Siemię konopne podkreśla smak sałatek czy zup, ja lubię posypać nimi gotową sałatkę warzywną, w ten sposób przemycam w mojej diecie nieco błonnika i białka. 

Wiesz, że zaledwie trzy łyżki nasion konopnych są wstanie pokryć połowę dziennego zapotrzebowania na magnez? Takie nasiona, na przykład zmielone w blenderze możesz używać jako zamiennik mąki przy pieczeniu ciast, chleba, a nawet domowej pizzy! Wypróbuj je także w śniadaniowym omlecie!

 

Nasiona konopi- przepisy

Jeśli szukasz sprawdzonych przepisów na konopne koktajle, koniecznie zajrzyj na naszego bloga, np. TUTAJ. Takie koktajle to świetna alternatywa na lunch, można je zabrać do pracy czy na zajęcia. Wykorzystujemy w nich konopie w formie kołacza, czyli otrębów konopnych, które mają wysoką zawartość błonnika, lub białko konopne. Białko w pożywieniu poprawia pracę mózgu i wątroby. Aminokwasy zawarte w konopiach są potrzebne do wzrostu skóry, paznokci, kości i włosów. Warto sięgać po białko konopne i włączyć je do codziennych posiłków jeśli potrzebujesz oczyścić organizm z toksyn,  czy też wzmocnić układ odpornościowy.

Nasiona konopi możesz dorzucać do czego tylko chcesz! Wypróbuj je jako dodatek do musli, twarożku, czy świeżych owoców. Taką owocową sałatkę z chrupiącymi nasionkami z chęcią zje każdy z domowników. To wspaniały i łatwy pomysł na poprawę diety. 

zdjęcia: pixaby.com

A.